Hienoa pääjuonessa oli se, että lohikäärmeistä, niiden kielestä ja kulttuurista saa matkalla mukavasti tietoa. Lohikäärmeiden luonteenomaisesta vallanhalusta yms olisi voinut olla puhetta enemmän ja aiemmin. Pelikokemukseni Skyrimistä on kuitenkin ehdottomasti vajaa, 60 tuntia ei anna oikeutta näin valtavalle pelille ja seuraavalla hahmollani aionkin käydä koko setin erilailla läpi, ja nyt kun tiedän kuinka lyhyt pääjuoni onkaan, aion pitkittää sen läpi menemistä ensikerralla enemmän.
Seuraava hahmoni tulee todennäköisesti olemaan joko Khajiit tai Argonian female ja vaikka soturius ei näillä roduilla ole niin verissä saatan tehdä sellaisen. Tai örkki soturin! Se vasta hienoa olisikin. Onneksi Skyrim kestää kulutusta ja voin kokeilla vaikka kaikkia näistä!
Ylläolevista linkeistä löytyy äärimmäisen hauskoja klippejä, kannattaa katsoa jollette ole vielä katsoneet, itse kyllä nauran näille joka kerta uudelleen.
Seuraava projekti liittyykin sitten Star Wars ropeen jonka mieheni haluaa minulle vetää. Olen miettinyt Zabrak padawania, joka loistaa forcen käytössä ja suckaa aseellisessa taistelussa. Scholar olisi varmaan sopiva nimitys tulevalle hahmolleni, mutta mitä tahansa voi tapahtua ennen lopullista hahmopaperia.
Vierellä kuva kyseisestä rodusta jos se ei ole tuttu.
Itse tuskin teen noin tribaalien peittoista naamaa ja sarvia voisi olla enemmän. Ajattelin ottaa tälle hahmolle ihan "miinukseksi" miekkailun vaikeuden, näin saan avopuolison luvalla vähän extraa forceen ja tietoon.
2 kommenttia:
Skyrimistä on kyllä se sanottava, että kaikki sen quest-jatkumot tuntuvat vähän lyhyiltä. Maagikillassa hahmosta tulee arkkimaagi vain pari päivää sen jälkeen kun hyväksytään noviisiksi ja aivan onnettomilla perusteilla, varsinkaan kun hahmolla ei juurikaan ole taitoja taikuuden suhteen. Samaa vika on Companioneissakin, Thieves guild on ehkä ainoita missä jatkumon eteneminen tuntuu luonnolliselta.
Tosin, olihan se Oblivionissakin aika lyhyt pääjuoni jos ei eksynyt sivupoluille. Oblivionin pääjuoneen kuului 17 questia ja Skyrimin pääjuoneen 18. Morrowindissa taitaa olla 24. Morrowindissä homma oli muutenkin hoidettu ehkä parhaiten, eikä tullut tunnetta että heti alussa olisi pitänyt jo suunnitella maailman pelastamista, varsinkin kun Caius Cosades vähän väliä käski hankkimaan lisää kokemusta.
Itse jäin kaipaamaan Morrowind-tyylistä etenemistä eri järjestöissä, samoin Fame ja Infame arvot loistavat poissaolollaan. Muutenhan Skyrim on ihan puhdasta kultaa vielä 100+ tunninkin jälkeen.
Olen muuten ihan samaa mieltä, varsinkin tuosta maagi jutusta. Olin ihan ihmeissäni kun yhtäkkiä olenkin paikan pomo:D
ja ah, vanha kunnon Caius vaatimuksineen:) Nykyään tehdään helposti pelattavia pelejä että saataisi enemmän rahaa :<
Viimeiseen lauseeseen yhdyn täysillä!
Lähetä kommentti